Tuesday, October 4, 2011

woi sedar diri!

bismillah, assalamualaikum semua..

     entry kali ini mmg mcm mslh sikit kn? biasa r manusia.. mcm nie r. actually aku hari terSENTAP subhanallah. mmg sakit tp bende nie wat ak terpk sendiri.. refleksi kendiri kate Dr. KHOO.. aku mmg kne sedar diri yang ak nie siape sbnrnya.

     mcm org lain ak pun ad juga rsa kasih n syg! dkat pompuan. (bkn gay r sial! nabi x ngaku umat!!) hahaha. tapi masalahnya ak rsa mcm syiok sendiri plop. mna x nya asyik aku je dop bg harapan die respond tp nk x nk jew.. masalahnya sekarang nie ak bukan ke tahap nk kapel2 (dosa okay!!) sgt pon, its time for us to choose the right one.. just choose not to have immediately. i noe she's not belongs to me but Allah & her parents as well. 

    ak just ekspres yang sepatutnya bukan lebih2.. ak tahu dosa dan sebgnya, ak sgt tahu sbb tu ak nk kenal2 jew. owg kate nk chop. ak bkn nk kapel n jln2 pgg2 tgn.. even ak x arif sgt bab agama ak tahu dosa pahala aku, aku tahu batas pergaulan aku. aku nk die tahu ak tgu die tu jew. ak tahu die adalah yg terbaik. ak x nak slh wat pilihan. ak thu mmg die bakal nya. bkn gatal nk kawen ak malas nt kne posting jauh2 then die pon jauh2 ssh plop. ig nk kawen je abes blaja.. pk cmtuh r.. tu r pasal aku thu die tahu tp sumting weird was happen an hour ago after my friend told me. not really telling r just asking perhaps.

      ak ad bca blog die n mmg buat ak tertarik sbb di mohon Allah pelihara hati die drp maksiat bercinta sehinnga sampai masa betul2 bru die bersedia.. ak sgt faham. ak pon bukn tergesa2 bercinta pon.. ak nk kwn dlu padahal mmg kwn pon tp ak mmg nk kwn jew. then nt klo btol2 die pon punya prasaan yg sama nt b4 posting kawen je.. ckp mmg sng tp ak tahu klo di usahakan mmg mudah. tu pon klo ad prasaaan kt ak r. or mmg ak prasan sorg2.. Ya Allah malunya aku. niat ak bukan nk wat stok awek r BINI okay!! =) (ak semakin mtg rupanya).. bkn r gatai merela tp pk masa dpn.. 

    masalahnya skrg kwn ak tnye blek.. ko sure ke die tulis dlm blog tu (lelaki) ialah KO?? ntah2 owg len.. ak tgk kwn ak cm tahu sesuatu.. ak tau ramai je minat kat die.. alim2 pulak tuh.. malu ak dibuatnya.. ak je berkobar2 minat kat die.. tp jujur ak minat dan suka die bkn sbb rupa n segalanya.. ak minat dan suka die kerana agama die, sgt menjaga agamanya. aku syg agama aku.. aku ingin syg org yg syg dgn agamanya. jik ak tersasar die ad utk membetulkannya.. klo aku nk yg cntek2 ramai je tp bkn itu yg ak nak. die buatak terpaku time first time jumpe lg. slalu digandingkan bersma.. mmg partner habis r.. tp dlu ak x rapat ngn die pon.. membe die jew.. nk kat die rapat ngn membe plop... tp x de ap2 pon yg jd..

      aku pk blek die tu alim aku nie ap? nk ke die owg cm aku (i mean sosial?? ak x de r sosial sgt pn). die mesti nk org yg2 alim2 mcm dak surau/pAi bkn cam aku.. haishh sedar diri r wei.. Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan sebaliknya.. itu janji Allah SWT untuk hamba2 nya.. aku tergolong dlm tu kew? muhasabah diri lg.. ak tahu die sgt baik dan Allah akan temukan die dgn laki2 yg baik juga.. mungkinkah aku? hurmm aku rasa aku tidak tersenarai pun dlm list bakal suami die.. =( ape2 pun still ak kne sedar diri.. nk kte ak bijak pon x jugak sbb die bijak lg drp ak wallaupon satu kos n die punye result nk sma ngn aku jew.. aku x de r rupe sgt then pendek.. (tp ak bersyukur dgn nikmat nie) mungkin die x pandang sgt kot.. sedar diri. 

    aku yakin dan pasti pompuan mcm die carik yg laki2 yg di atas lebih ciri2nya drp aku.. mmg sday tp ak kne muhasabah diri. ak percaya Allah adalah sebaik-baik perancang dan die telah rancangkan satu yg sgt baik untuk aku.. dan aku amat harapkan die. aku dh malas nk pk psl kapel2 nie. aku tahu nk banding ngn owg len ak bnyk sgt kurgnya.. ak kne sedar diri.. klo betul lelaki lain yang die maksudkan dan bukan aku, aku kne redha dan percaya dgn kehendak Allah. jika aku bkn org yg bakal menyinari hidupnya kelak, aku kne tabah dan berdoa agar ditetapkan iman yang tinggi. Ya Allah bantu r hambamu ini.. ak redha..

    perlu ke ak memberitahu die? ak rsa die nmpk kot perubhn aku.. tp x pe r ak pendam r sorg2 sbb ak tahu kwn ak ad gak minat kat die.. dak agama plop tu.. mmg taste die sgt r.. aku hanya boleh berdiam diri shj. jahat x jahatnya ak smpi ak berdoa cara yang x elok.. ak harap makbul.. biar Allah tutup hatinya sekarang tetapi buka untuk aku kelak.. aku selalu berdoa agar tetapkan iman aku dan die. biar r aku cinta die dlm senyap jew.. ak percaya dengan janji dan takdir Allah.. ak harus terima setiap keputusannya dan paling penting ak kne SEDAR DIRI. aku kne phm inibkn kehendak dan keperluan.. aku mmg akan fokus untuk study smpi aku berjaya DUNIA dan AKHIRAT dan aku belajarniat kerana ALLAH utk diri aku dan keluarga aku teruatama my beloved parents HALILI & RAMLAH.. (ayie syg mak ngn ayah sgt2x)

     klo x de rezeki tgk dr jauh je r kan.. hahaha.. tu sje coretan utk kali inil. klau ad masa ak update lg k.. inysaAllah sampai ketemu lagi. Assalamualaikum.. wasalam salam 1 Malaysia!! =) ALLAHU AKBAR!!

p/s = klo smpi msk umo 30an ak x kawen .. MAK carik je r untuk anak laki mak yg sorg nie.. =) hahahhaa

4 comments:

  1. jodoh d tangan Allah azrie...
    byk2 berdoa...klu ade jodoh tk kemana..
    tapi yakin dgn ketentuan-Nya jika tdk miliki sudah pasti Allah akn berikan yg lebih baik daripada tu...Insya-Allah... =_=

    ReplyDelete
  2. insya ALLH.. tq sgt2 sbb membantu! =)

    ReplyDelete
  3. mcm kenal je ciri2 pompuan tuhh....she come from my negeri kan???
    omg katakan tidak!!!!!!!!!!!!!!
    btw azrie sgt2 berubah....buwekkk

    ReplyDelete
  4. hahaha.... ye r wea.. doesn't matter.. hahaha, biase r manusia wea BERUBAH sgt kan.. =)

    ReplyDelete

mari terjah??