Friday, October 21, 2011

AYAH n IBU

assalamualaikum semua..

hari nie first day duduk umah lps sekian lma x blek.. hari nie tacing sket x taw npe. aku sgt sedih tgk satu drama nie smpi ak x sedar meleleh mutiara hingga berkaca-kaca mata ku ini... cite nie pasal mak (lakonan fauziah nawi) anak (elie suriati) mmg fav ak r.. siyes sgt sedih.. mak die buat mcm2 nk bg anak die berjaya then bile anak die dh besar berjaya then kawin dengan lelaki (rosyam nor). mak die ddk ngn anak die.. lelaki die x suke then nk anta mak die kt umah org2 tua.. anak die x nk merayu2 tp psl taatkan suami, anak die anta gak dgn kerelaan mak die yg dh dgr perbualan anaknya dengn suami..

saat mak die nk di hantar anak die sujud kt kaki mak die dengntangisan menyesal tp mak die redha.. anak die x snggup tp mak die kata anak die x salah n mak die redha dengan takdirnya.. smpi kt umah org2 tua anak die still x sanggup. mak die tolak anak die msuk kete.. sgt sedih.. ak tgk smpi meleleh air mata.. tambah dengan lagu syurga ditelapak kaki ibu.. sedih sgt2 smpi ak x thn sgt trus nek bilik tulis kt blog nie..

lpas tgk cite tuh, ak nk janji kt diri aku, lpas ak abeh blaja jew mak ngn ayah ak genap umo 60 thn.. ak nk kjew sungguh-sungguh mcm mna dorg kjew utk ak. bile kenang mcm2 ak mintak kt dorg time kecik smpi ke besar.. ak nk jaga dorg n nk dorg duduk ngn aku. time ak sakit dorg ada dgn aku. ak nk jugak time dorg sakit ak ada di sisi dorg..mak ayah ak slalu n x penah lupe doakan kejayaan aku dunia n akhirat.. sblm n selepas exam ak x lupe tepon agar dorg doakan ak.. sbb dorg smngat ak blaja n bekerja.. ak berjaya sebenarnya sbb mak ngn ayah ak r.. usaha aku x sehebat doa mereka.

aku bnyk dh habiskan duit dorg even sekarang pon klo x ckup duit dorg bg jugak walaupon sbnrnya dorg nk pki duit tuh.. ak taw.. ak nk jd anak soleh yg boleh jaga, bg makan pakai n tempat tinggal yg jauh lebih baih drp ap yg mereka boleh wat kat aku.. bile org sentuh pasal kawin, ak x taw r cm na.. sbb bile pk blek sdgkan mak ayah aku x sempat ak nk jaga lg, nk bg makan pakai, nk bg duit kt dorg pon x wat lg nie nk pk pasal kawin.. mmg x de komen.. ak nk sgt berada dekat je ngn dorg  sebab tu ak x penah lekang tepon dorg. ak sgt rindu kat dorg.. masa ak ad masalah di maktab mereka r tempat ak mngadu n mintak nasihat.. ak sgt takut hilang tempat bermanja..

biar pon org nk kata ak anak manje ke anak mak ke anak ayah ke ak x kesah.. ak akan dahulu kn mak bapak aku dluw.. kasih syg dorg kat ak lebih drp batasan waktu. begitu juga aku.. ya ALLAH selamatkan r ibu bapa ku drp sebarang malapetaka, kesusahan, kurniakan r kesenangan kpd mereka, keberkatan dunia kahirat . kau ampunilah doasa mereka dan tempatkan mereka dalam kalangan orang2 beriman dan ahli-ahli syurga.. siyes ayie sgt sayang mak ngn ayah. klo benar mak ngn ayah nk tinggalkan ayie, ya ALLAH berilah aku masa agar dapat membalas jasa mereka. berilah ak kesediaan yg secukupnya.

mak ngn ayahlah kekuatan ayie, mak ngn ayahlah pengubat rindu ayie, mak ngn ayahlah buat ayie berjaya sbb  mak ngn ayahlah segalanya untuk ayie!! SAYANG MAK AYAH!! =)

2 comments:

mari terjah??